top of page
Writer's pictureTech Week

Automobile Bavaria își reduce costurile IT cu 25% folosind soluția cloud Business Flexible Computing



Automobile Bavaria Group, unul dintre cei mai mari dealeri auto din România, cu filiale în trei țări, a migrat infrastructura IT prezentă în fiecare țară în cloud-ul Orange Business în România, obținând multiple beneficii.


Automobile Bavaria este unul dintre cei mai mari dealeri de autoturisme premium din România - BMW, Rolls Royce și Mini, prin intermediul unei rețele de 12 dealeri BMW, trei centre MINI de vânzări și service și singurul service Rolls-Royce din sud-estul Europei.


Clienții Automobile Bavaria își doresc și se așteaptă să primească servicii premium și să aibă parte de experiențe de top – de la prezentarea unui autoturism, pe diverse medii digitale sau în showroom, la check-in-ul unui autoturism în service și monitorizarea într-o aplicație a procedurilor de service, la plata online securizată a serviciilor sau a produselor achiziționate.

Beneficii

  • Reducerea cu 25% a costurilor de IT.

  • Disponibilitatea ridicată a aplicațiilor și serviciilor de business ale grupului.

  • Creșterea nivelului de securitate a întregii infrastructuri.

  • Sporirea productivității angajaților grupului.

  • Echipa IT se poate concentra pe noi proiecte de business ale organizației – business intelligence, automation, etc.

  • Servicii end to end: conectivitate, infrastructură cloud, licențiere, servicii profesionale, business continuity și Disaster Recovery, consultanță.

Soluția aleasă


Orange Business era deja furnizor pentru diverse servicii folosite de către Automobile Bavaria. În plus este și partener autorizat Microsoft, Qualified Multitenant Hoster (QMTH), oferind soluții avansate de virtualizare, atât locale cât și internaționale, soluția de Disaster Recovery, atât locale cât și în afara granițelor țării. Un alt diferențiator a fost și viteza internetului în România, Germania și Austria. Orange Business deține și certificările ISO 9001, 14001, 27001, 45001 și PCI DSS, care au constituit un avantaj considerabil în alegerea soluțiilor sale de către client. În urma discuțiilor detaliate și productive dintre echipele Automobile Bavaria și Orange Business, s-a ales implementarea unor soluții care să rezolve necesitățile de flexibilitate, reducerea costurilor și disponibilitate a aplicațiilor și serviciilor pentru întreg grupul Automobile Bavaria:

  • Business Flexible Computing - o soluție de Infrastructure-as-a-Service (IaaS), care permite administrarea Centrelor de Date Virtuale (VDC) într-un mediu securizat de nivel Tier 3, printr-un abonament lunar bazat pe consumul de resurse.â

  • Disaster Recovery - o replică funcțională și actualizată în cloud a infrastructurii și a aplicațiilor de business, în orice circumstanțe, chiar și în cazul dezastrelor naturale, complementară Business Flexible Computing.

  • Virtual Private Network – soluție ce asigură infrastructura optimă pentru aplicații de business complexe precum centre de contact, sisteme de teleconferință, acces la baze de date sau intranet, traficul datelor putând fi prioritizat în funcție de tipul lor și parametrii de transfer necesari.

Procesul de implementare – bune practici

Proiectul, inițial întârziat de începerea pandemiei, a fost implementat de o echipă de IT a grupului Automobile Bavaria, coordonată de către Dan Jitianu, Head of Technology MHS Holding, alături de specialiștii Orange Business. Necesitatea deschiderii primei filiale din Austria a accelerat însă desfășurarea proiectului, angajații având nevoie de toate aplicațiile și serviciile IT la dispoziție pentru a oferi o experiență premium clienților.

Au urmat implementările din Germania și din România, unde s-au migrat serverele cu aplicații și servicii în cloud-ul Orange Business din România, conturile utilizatorilor nefiind modificate.


Una dintre cerințele cheie a fost ca întreaga activitate de business (atât a angajaților Automobile Bavaria, cât și a echipelor Orange implicate) să nu fie afectată niciun minut, impactul oricărui downtime în business fiind semnificativ. Acest deziderat ambițios a fost atins, migrarea făcându-se în etape pe categorii de aplicații.


Echipele mixte au avut disponibilitatea de a lucra chiar și în weekend-uri, plus în zilele de Paște. Toate testele aferente migrărilor au fost făcute, astfel încât ambele proiecte au fost încheiate cu succes de către echipele mixte Orange Business și Automobile Bavaria Group, în paralel, fără ca angajații să experimenteze niciun fel de downtime.


Implementarea tuturor proiectelor în grupul Automobile Bavaria permite ca la ora actuală, experiența angajaților grupului să fie aceeași indiferent de țara din care lucrează, aceștia putând accesa în mod securizat, în funcție de rolul și drepturile fiecăruia, resursele digitale din toate țările, pentru a oferi o experiență unitară clienților grupului.


Rezultate


Primele rezultate au fost remarcate în reducerea costurilor de operare a infrastructurii IT cu 25%, datorită reducerii costurilor de licențiere și a consumului optimizat de resurse, urmată de creșterea semnificativă a disponibilității tuturor aplicațiilor și serviciilor de business, în special cele business-critical, ale grupului Automobile Bavaria și un timp de reacție cu mult îmbunătățit a serviciilor de suport. Echipele Automobile Bavaria au apreciat în special faptul că nu a fost afectată activitatea de business prin niciun test, dezvoltare, upgrade sau instalări efectuate în timpul proiectului.


52 views0 comments

Comments


bottom of page