Marketing revizuit: participarea la evenimente un must pentru branduri

  • By Tech Week
  • Apr. 05, 2019

De ce să-ți promovezi businessul în cadrul unui eveniment
Cum să alegi evenimentul la care să participi

Odată cu apariția internetului și a tehnologiei, mixul de marketing a devenit din ce în ce mai complex. Pe lângă canalele tradiționale cum ar fi distribuirea de pliante, spoturile radio sau TV, în ultimii ani, digitalul le-a oferit marketerilor o serie de resurse ușor de accesat și cu rezultate în real-time: social media, email marketing, aplicații mobile, content marketing și altele.

Unul dintre cele mai importante aspecte pe care tehnologia le-a determinat este schimbarea abordării comunicării. Dacă prin promovarea clasică, compania lansează mesaje pentru a-i transmite consumatorului informații legate de brand, deranjându-l de cele mai multe ori din ceea ce face, metodele noi oferă un context prin care îl invită pe acesta la un dialog.

Un canal foarte eficient în deschiderea unei conversații cu potențiali clienți este participarea la evenimentele de profil din industrie. Iată care sunt principalele beneficii și criteriile după care să-ți alegi evenimentul la care să participi.

 

De ce să-ți promovezi businessul în cadrul unui eveniment

Există trei motive generale pentru care o companie ar participa la un eveniment și mai multe beneficii care vin odată cu acestea.

1. Generare de leaduri

La evenimente, în special în cadrul celor care au inclusă și o componentă expozițională, participă sute sau chiar mii de vizitatori care se află în căutare de soluții pentru nevoile lor. Diferența între evenimente și o alte tactici de marketing este mindset-ul participanților. Aceștia vin cu deschiderea de a se interesa, a testa sau a cumpăra produsele sau serviciile companiilor prezente la eveniment.

Cu o strategie atent construită de promovare a companiei în cadrul evenimentului, brandul tău se poate diferenția de restul și poate atrage o mulțime de vizitatori la stand. Rezultatul obținut este comparabil cu multe ore de muncă din partea echipelor de marketing și vânzări. Așadar, poate, cel mai important beneficiu al participării la evenimente este obținerea de leaduri calificate pe care le poți transforma în clienți.

2. Brand Awareness

Chiar dacă ești ownerul unui startup sau angajat într-o corporație, ar trebui să iei în calcul participarea la evenimente ca pe o oportunitate de creștere a expunerii în fața unui public relevant. Deși există și alte modalități eficiente de a face vizibil brandul unei companii, evenimentele funcționează ca o platformă unde companiile întâlnesc potențiali consumatori, avantajul fiind legătura personală care se creează între aceștia.

Companiile aflate la început de drum pot profita de expozițiile din cadrul evenimentelor pentru a-și promova produsele sau serviciile în fața unor audiențe pe care nu le pot accesa din birou. Indiferent de amploarea spațiului de activare pe care îl ai, standurile pot genera rezultate, dacă folosești elemente de design sau idei out of the box care pot atrage atenția.

3. Employer Branding

La evenimente participă, de obicei, profesioniști interesați de dezvoltarea lor profesională și care caută să-și perfecționeze competențele. O parte din aceștia se pot află în căutarea unui nou loc de muncă sau sunt deschiși către noi oportunități, fiind o ocazie perfectă pentru compania ta să-și promoveze brandul de angajator. Printre vizitatorii interesați de produsele sau serviciile companiei pe care o reprezinți, se poate afla și viitorul tău coleg.

Pe lângă cele trei motive de mai sus, prezența la un un eveniment poate bifa mai multe obiective ale echipei de marketing sau vânzări:

  • Prezentarea unui nou produs sau serviciu în cadrul unui eveniment reprezintă o modalitate de optimizare a costurilor generate de lansarea acestuia pe piață. În plus, posibilitatea de a oferi vizitatorilor ocazia să testeze noul produs generează interes și este un factor care poate determina creșterea vânzărilor și după eveniment.
  • Poți obține mai ușor feedback de la clienții tăi în urma unui eveniment, chiar dacă nu este mereu unul pozitiv, ci constructiv. Avantajul este că poți asculta părerile oamenilor, față în față, și poți cere mai multe detalii care te vor ajuta să-ți îmbunătățești produsele.
  • Echipa de vânzări poate avea mai multe discuții cu potențiali clienți într-o zi de eveniment, comparativ cu o zi normală de activitate la birou, pentru că are acces constant la o audiență calificată.
  • În cazul în care concurența ta participă la eveniment, trebuie să fii și tu acolo, altfel poți rata o oportunitate de promovare în favoarea competiției. În plus, ca să poți avea avantaj competitiv, e necesar să studiezi toți jucătorii din industria în care activezi și cum își promovează aceștia produsele și serviciile.
  • Asocierea cu evenimente de referință ajută poziționarea brandului în mintea consumatorului. E simplu, dacă evenimentul promovează spre exemplu tehnologia în mediul de business, vizitatorii vor asocia automat acest concept și cu brandul companiei tale.

 

Cum să alegi evenimentul la care să participi

Există două întrebări importante la care trebuie să afli răspunsul, înainte să-ți alegi un eveniment:

  • Este audiența evenimentului relevantă pentru produsele și serviciile din portofoliul companiei?
  • Este evenimentul la care îmi doresc participarea unul de referință în piață și în industria în care activez?

De la aceste două întrebări am pornit acum patru ani când am început organizarea Bucharest Tech Week, care este astăzi cel mai amplu festival de tehnologie din regiune și unul dintre proiectele de referință din acest domeniu.

Evenimentul se desfășoară între 20 și 26 mai și își propune să aducă în același loc comunitatea pasionaților de tehnologie din Capitală pentru a încuraja inovația și adoptarea de noi tehnologii atât pe plan profesional cât și personal.

Bucharest Tech Week cuprinde 3 componente cu audiențe diferite:

  • Business Summits sunt 5 conferințe premium cu speakeri internaționali desfășurate la Radisson Blu și dedicate profesioniștilor din managementul companiilor;
  • Tech Expo este o expoziție de tehnologie dedicata publicului larg ce va avea loc în Piața Universității și la care vei găsi cele mai noi soluții tech;
  • Partner Events reprezintă mai multe evenimente realizate de diferiți organizatori peste tot în oraș.

Dacă dorești să primești o ofertă personalizată, în funcție de obiectivele businessului tău pentru participarea la Bucharest Tech Week, completează formularul următor cu modalitatea de implicare pe care o consideri cea mai relevantă pentru compania pe care o reprezinți și un coleg te va contacta pentru a stabili următoarele detalii.

Read next

Placeholder

How Do We Defend Smart Buildings from Hackers?

Tech Week

22 May 2019, 16:08
Placeholder

Soluții personalizate de panouri fotovoltaice de ...

Tech Week

22 May 2019, 15:49
Placeholder

Wolf-e în oraș

Tech Week

22 May 2019, 05:47
Placeholder

Asko Group parchează la Bucharest Tech Week cu Ma...

Tech Week

20 May 2019, 14:53
Placeholder

Transformarea HR-ului: inovează atunci când alț...

Tech Week

20 May 2019, 07:14
Placeholder

Mobile Device Management Opens New Roads to the BY...

Tech Week

17 May 2019, 11:08